poniedziałek, 7 lutego 2011

OMEGA - AHOL A BOLDOGSÁGOT OSZTOTTÁK - TAM, GDZIE ROZDAWANO SZCZĘŚCIE

Dziś zaproponuję Wam mało znaną (a jedną z lepszych) piosenkę Omegi - najbardziej znanego wegierskiego zespołu rockowego.
Tytuł "Ahol a boldogságot osztották" znaczy "Tam, gdzie rozdawano szczęście". Oryginalny węgierski tekst i moje tłumaczenie poniżej:


Ahol a boldogságot osztották, nem álltam a sorba.
Tolongott a nagy tömeg, én még kicsi voltam,
De remélem, hogy szerencsés leszek.


Nie stanąłem do kolejki tam, gdzie rozdawano szczęście,
Tłum się tłoczył, a ja jeszcze byłem mały,
Ale mam nadzieję, że kiedyś będę szczęśliwy.

Ahol a boldogsághoz vitt az út, kíváncsian álltam.
Félrelöktek, s nem hagyták azt sem, hogy meglássam,
De remélem, hogy szerencsés leszek.

Stałem zaciekawiony tam, gdzie droga wiedzie do szczęścia. Odepchnęli mnie i nie pozwolili mi nawet spojrzeć.
Ale mam nadzieję, że kiedyś będę szczęśliwy.

Mikor a boldogság az árnyékát majdnem rám vetette,
Megkérdezte, ki vagyok, s nem jött közelebbre,
De remélem, hogy szerencsés leszek.

Kiedy cień szczęścia prawie mnie ogarnął,
Zapytał, kim jestem i nie podszedł bliżej,
Ale mam nadzieję, że kiedyś będę szczęśliwy.

Mivel a boldogságnak ára van, nem vettem meg mégse.
Egy nap mondtam, s egymagam indultam el érte.
De remélem, hogy szerencsés leszek.


Ponieważ była cena na szczęście, i tak go nie kupiłem.
Pewnego dnia powiedziałem i samotnie po nie wyruszyłem.
Ale mam nadzieję, że będę kiedyś szczęśliwy.
---
Tekst napisała Anna Adamis, muzykę Gábor Presser. Oboje w dwa lata później odeszli z Omegi, by założyć Locomotiv GT. Omega na tym nie straciła. Koniec końców lepiej mieć dwa dobre zespoły, niż jeden :)

H_Piotr.

1 komentarz:

  1. "Koniec końców lepiej mieć dwa dobre zespoły, niż jeden" - no więc właśnie takie odczucia mam odnośnie odejścia z Accept wokalisty i założenia zespołu, który gra prawie jak Accept (a sam Accept działa nadal z nowym wokalistą). Zamiast jednego fajnego (dla mnie) zespołu są dwa.

    A piosenka O. mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń